![]()
» Oferta szkolenia - program mMedica - więcej
» Oferta szkolenia - Komputer i Internet destrukcyjny charakter mediów na dzieci i młodzież - więcej » Oferta szkolenia - E-learning w praktyce szkolnej - więcej » Oferta szkolenia - Podstawy obsługi pakietu Office 2000/2003 - więcej » Oferta szkolenia - E-Biznes w praktyce - więcej » Oferta szkolenia - ECDL E-Citizen - więcej » Oferta szkolenia - ECDL Core (średniozaawansowany) - więcej » Oferta szkolenia - ECDL Advenced (50h) - więcej » Oferta szkolenia - ECDL Webstarter (30h) - więcej » Oferta szkolenia - BHP - więcej » Oferta szkolenia - Komputer od podstaw - więcej » Wstęp do systemu zarządzania jakością wg nowej normy ISO 9001:2008 - Przygotowanie, wdrożenie oraz zasady dokumentowania systemów w ZOZ-ACH - więcej » Nawiązywanie i rozwiązywanie umów o pracę i innych umów dotyczących świadczenia pracy w podmiotach leczniczych - więcej » Auditor wewnętrzny systemu zarządzania jakością ISO 9001:2008 w zakładach opieki zdrowotnej - więcej » Czas pracy w podmiotach leczniczych - więcej » Pełnomocnik ds. systemu zarządzania jakością ISO 9001:2008 w zakładach opieki zdrowotnej - więcej » Program Płatnik 8.01.001 - dla praktyków - więcej » Wynagrodzenia w praktyce na tle zmian 2011 - więcej » MS Excel poziom średniozaawansowany - warsztaty - więcej » Wszystko o fakturach VAT – warsztaty - więcej » Środki trwałe – warsztaty praktyczne dla zaawansowanych - więcej » Działalność socjalna w zakładzie – aktualne obowiązki pracodawcy - więcej
Formularz kontaktowy
Komputer i Internet destrukcyjny charakter mediów na dzieci i młodzież Lokalizacja: ul.Gnieźnieńska 12 , 40-142 Katowice Kontakt:Dział szkoleń - tel. 32 724-59-50 tel.kom.0 664-438-169 Osoba prowadząca: mgr inż.Łukasz Tomczyk Koordynator szkoleń: Katarzyna Rusinek - tel.kom. 664-438-169 Powierzchnia sali: 50,2 m2 Liczba miejsc: 10 - 50 Wyposażenie standardowe sali mulimedialnej Ekran Flipchart Rzutnik pisma Łącze internetowe Rzutnik multimedialny Laptop Miejsce na bufet kawowy Szatnia Komputer i Internet destrukcyjny charakter nowych mediów a dzieci i młodzież (5h) Moduły tematyczne i liczba godzin (5 h lekcyjne): 1. Teoria i praktyka działania nowych mediów. (10 min.) 2. Co robią dzieci w Internecie? (20 min.) 3. Treści destrukcyjne online i offline. (30 min) 4. Gry komputerowe - pozytywne i negatywne aspekty. (20 min.) 5. Cyberprzestępstwa wśród niepełnoletnich - prawne konsekwencje. (20 min.) 6. Uzależnienie (netoholizm). (15 min.) 7. Przeciwdziałanie destrukcyjnemu charakterowi nowych mediów. (20 min.) a. działania techniczne, b. praktyka wychowawcza. Beneficjenci szkolenia: 1. pedagodzy odczuwający potrzebę zapoznania się z zagrożeniami wynikającymi z powszechnej informatyzacji działań codziennych dzieci i młodzieży, 2. wychowawcy chcący przeprowadzić zajęcia z zakresu edukacji medialnej wśród uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponad gimnazjalnych oraz ich rodziców. 3. pedagodzy szkolni, 4. pracownicy bibliotek oraz świetlic szkolnych. Cel główny: Celem zajęć jest zapoznanie pedagogów ze współczesnymi zagrożeniami wynikającymi z upowszechnienia nowych mediów wśród dzieci i młodzieży. Cele szczegółowe: 1. ukazanie istoty funkcjonowania nowych mediów w aspekcie negatywnych pochodnych wynikających ze swoistości urządzeń mikroelektronicznych, 2. identyfikacja nowych trendów w wykorzystywaniu komputera osobistego oraz Internetu wśród dzieci i młodzieży, 3. zaprezentowanie typologii aplikacji rozrywkowych wykorzystywanych najczęściej przez uczniów w różnych grupach wiekowych, 4. ukazanie roli komputera i Internetu w zaspokajaniu potrzeb dzieci i młodzieży w różnych fazach rozwojowych, 5. poznanie aktualnych zagrożeń związanych z nowymi mediami, oddziaływujących bezpośrednio i pośrednio na dzieci i młodzieży, 6. nabycie kompetencji technicznych pozwalających na rozpoznawanie treści szkodliwych dostępnych w Internecie oraz w urządzeniu lokalnym, 7. zapoznanie się z technikami diagnozy uzależnienia od Internetu, 8. poznanie psychologicznych następstw wynikających z nadużywania i nieprawidłowego wykorzystywania Internetu oraz różnych typów gier, 9. ukształtowanie umiejętności weryfikacji komputera osobistego pod kątem legalności oprogramowania oraz charakteru przechowywanych danych, 10. zapoznanie się z metodami przeciwdziałania zachowaniom stwarzającym zagrożenie, 11. orientacja w technicznych sposobach zabezpieczenia komputera osobistego przed treściami szkodliwymi, 12. poznanie prawnych następstw związanych z cyberprzestępstwami, 13. ukazanie roli osób znaczących (rodziców, rodzeństwa, opiekunów, nauczycieli) we współdziałaniu z dzieckiem na płaszczyźnie edukacji medialnej, 14. zaznajomienie się z metodami działań edukacyjno-wychowawczych sprzyjających kształtowaniu prawidłowych postaw względem nowych mediów u dzieci i młodzieży. Formy i metody realizacji: 1. wykład, 2. dyskusja, 3. działania praktyczne w pracowni multimedialnej. Planowany przebieg zajęć: 1. Przedstawienie planu kursu. 2. Wykład. 3. Zajęcia praktyczne w pracowni multimedialnej. 4. Dyskusja. 5. Podsumowanie zajęć. Korzyści dla uczestników wynikające z szkolenia: 1. ukształtowanie umiejętności rozpoznawania aktualnych zagrożeń oraz następstw związanych z oddziaływaniem nowych mediów na dzieci i młodzież, 2. nabycie kompetencji technicznych pozwalających na prawidłową diagnozę i zabezpieczenie komputera osobistego, 3. możliwość natychmiastowego wdrożenia posiadanej wiedzy i umiejętności w praktykę pedagogiczną. Cena szkoleń Koszt szkolenia: 100 zł Usługi dodatkowe " Możliwość skorzystania z usług cateringowych, po wcześniejszym uzgodnieniu szczegółów usługi. © Info-lider 2019
|